Întrebări frecvente despre Ziua Internațională pentru Interzicerea Exportului de Animale Vii

 

  • Ce este Ziua Internațională pentru Interzicerea Exportului de Animale Vii (sau, în engleză, „Ban Live Export International Awareness Day”)?

Este un eveniment global care are loc în fiecare an în data de 14 iunie, cu scopul de a protesta împotriva practicii pline de cruzime a transportului de animale vii și de a comemora animalele care și-au pierdut viețile astfel.

Peste tot în lume, organizații și indivizi se unesc într-o mișcare globală și realizează acțiuni de creștere a conștientizării, precum și semnalează factorilor de decizie politică și industriei cu privire la necesitatea ca această practică barbară să înceteze acum.

  • De ce are loc pe 14 iunie în fiecare an?

Ziua de 14 iunie 2015 marchează o tragedie din industria transporturilor de animale în care 13.000 de oi și-au pierdut viețile. Aceste oi fuseseră urcate la bordul cargobotului Trust1 din România și inițial au fost duse în Iordania unde a fost raportat că peste 5000 de oi au murit din cauza deshidratării, a foametei și a epuizării. Autoritățile din port au ordonat echipajului să arunce trupurile în mare și să hrănească animalele rămase înainte de a le returna portului. În schimb, căpitanul navei a fugit, iar nava Trust1 a ridicat ancora din nou, încercând, fără succes, să acosteze în numeroase alte porturi în următoarele două săptămâni.

Până au ajuns în ultimul port, în Somalia, pe data de 14 iunie, toate cele 13.000 de oi își pierduseră viețile.

În fiecare an, activiști pentru drepturile animalelor din jurul lumii, se unesc la această dată pentru a cere interzicerea acestui comerț oribil.

  • Cine a inițiat „Ziua Internațională pentru Interzicerea Exportului de animale Vii?

Organizația Compassion in World Farming a început această zi de comemorare și o coordonează, iar în prezent este preluată de oameni din toată lumea care organizează acțiuni.

Compassion in World Farming este o organizație internațională dedicată bunăstării animalelor, având 140 de angajați în Europa, China, Africa de Sud și Statele Unite ale Americii. Compassion lucrează la nivel global asupra mai multor probleme ce țin de creșterea bunăstării animalelor din ferme precum oprirea exportului de animale vii și oprirea suferinței animalelor cauzată de fermele industriale. 

  • Cum mă pot implica?

Primul lucru pe care îl poți face este să intri pe acest link al evenimentului de Facebook pentru a vedea ce acțiuni poți face online pentru a ajuta animalele și a răspândi informații despre cruzimea din spatele exportului de animale.
2)Pe 14 iunie, între orele 13-15 va avea loc o furtună de mesaje pe Twitter, cu hashtagul #BanLiveExports, pentru a crește vizibilitatea suferinței animalelor în fața liderilor politici. Dacă nu ai încă un cont pe Twitter, te rugăm să creezi unul. E gratuit și este o oportunitate de a vorbi în numele animalelor în fața a mii de oameni.

  • De ce nu are loc un protest stradal?

Din cauza restricțiilor din această perioadă privind organizarea de evenimente, pentru siguranța oamenilor, campania se va desfășura în mediul online. Ne vom folosi de puterea platformelor precum Facebook, Twitter și Instagram pentru a crește gradul de conștientizare și a pune presiune pe liderii politici să interzică exportul de animale vii, odată pentru totdeauna. Intră pe acest link al evenimentului de pe Facebook pentru a vedea cum te poți implica!

  •  Care este diferența între „Export de animale vii” și „Transport de animale vii”?

Exportul de animale vii se referă la călătoriile de la o țară la alta la care sunt supuse animalele din ferme și este folosit adesea în contextul călătoriilor pe mare, precum exportul teribil din Australia și România.

Transportul de animale vii include atât exportul cât și transportul lor, dar termenul se folosește mai adesea în domeniul bunăstării animalelor atunci când ne referim la călătoriile excesiv de lungi, cum ar fi, de la o țară din sud către una din nord.

Ziua internațională de conștientizare reunește organizații și indivizi care creează campanii la nivel global împotriva comerțului plin de cruzime în exportul și transportul animalelor din ferme.

  • De ce transportul animalelor este considerat o practică plină de cruzime?

Milioane de animale vii din ferme sunt transportate mii de kilometri în fiecare an, cu scopul de a fi ucise.

Este o practică atât nenecesară, cât și crudă, pentru că implică:

    • Niște călătorii excesiv de lungi fără suficientă hrană, apă și odihnă;
    • Multe animale sunt însărcinate, altele sunt bolnave sau foarte tinere;
    • Vehiculele sunt prost echipate și supraaglomerate;
    • În țările unde legile de protejare a animalelor sunt precare sau inexistente, animalele au parte de un abuz îngrozitor atât în transport cât și în momentul uciderii.
  •  De ce supraaglomerarea în transportul de animale vii este o problemă pentru bunăstarea animalelor?

În timpul transportului, animalele sunt adesea înghesuite în vehicule. Supraaglomerarea înseamnă că ele nu se pot așeza deloc, în timp ce animalele care reușesc să se așeze sunt rănite sau călcate în picioare de celelalte până la moarte.

Supraaglomerarea poate duce la extenuarea și deshidratarea animalelor, iar acestea suferă din cauza temperaturilor extreme, adesea fără suficientă hrană, apă și odihnă. Multe dintre ele mor.

  • Animalele suferă de durere și stres?

Animalele sunt ființe conștiente și simt durerea și stresul la fel ca noi.

Animalele sunt transportate atât în căldură dogoritoare, cât și în frig extrem, unele sunt rănite, iar altele sunt panicate. Apa și hrana nu este întotdeauna asigurată în aceste călătorii lungi și înfricoșătoare.

Sistemul imunitar al animalelor este adesea redus ca rezultat al condițiilor precare din timpul transportului, rezultând în boli care se răspândesc cu rapiditate. Toate acestea fac ca transporturile să fie un coșmar pentru animale.

  •  Care este problema cu animalele transportate în alte țări?

Animalele sunt transportate de vii, pentru a fi ucise la finalul călătoriei, adesea folosindu-se metode extrem de abuzive. De exemplu, când animalele sunt exportate din Europa în țările din afara Uniunii Europene, ele nu mai au parte de protecția legală primită în UE și întâmpină riscul de a fi maltratate și abuzate atât în timpul transportului cât și în momentul uciderii.

  • Ce alte riscuri există în transportul de animale vii?

Față de suferința de rutină, transportul pe distanțe lungi poate de asemenea să rezulte în incendii, întârzieri sau scufundări ale navelor cu animale, cauzând suferință și moarte unui număr mare de animale, după cum s-a văzut în dezastrul recent din România, unde au pierit peste 14.000 de oi.

  •  Ce s-a întâmplat cu oile care au supraviețuit în urma scufundării navei din România?

După săptămâni întregi de negocieri intensive cu autoritățile responsabile, organizația Four Paws și partenerul său din România, ARCA, în ianuarie 2020, au primit custodia pentru cele 180 de oi care au supraviețuit. Ele acum sunt în siguranță. Urmăriți Four Paws și ARCA pe social media pentru noutăți.

  • Am văzut filmări despre exportul pe apă. Este aceasta o problemă particulară?

Da, călătoriile pe apă reprezintă o problemă particulară și de aceea e posibil să vedeți atât de multă furie în legătură cu exportul de animale vii.

    • Călătoriile pe mare sunt o componentă a unor călătorii și mai lungi, incluzând pe cele pe uscat, până se ajunge la destinație;
    • Mortalitatea uneori poate fi mare, în special în ce privește transportul oilor. Oile adesea mor de înfometare din cauză că nu sunt familiarizate cu mâncarea pe care o primesc în timpul călătoriilor;
    • În timpul călătoriilor lungi și adesea aglomerate, dejecțiile se pot acumula, lucru care duce la un nivel ridicat de umiditate și amoniu pe punte, mai ales în transportoare multietajate;
    • Aglomerația poate contribui la disconfort, stres termic și oboseală;
    • Mările pot fi agitate, mai ales aproape de țărm, ducând la creșterea riscului de rău de mișcare, probleme în menținerea echilibrului și risc de lezare;
    • Zgomotul de la sistemele de ventilare și fumul de la motoarele navelor fac ca animalele să fie expuse la o gamă de condiții de mediu nefamiliare și neplăcute;
    • Au avut loc dezastre pe mare în mod frecvent. Au fost incendii, scufundări, iar unele țări au refuzat să debarce animale posibil bolnave, toate aceste lucruri ducând la suferința și moartea animalelor;
    • Călătoria pe mare implică adesea transferul către țări unde standardele și practicile de bunăstare a animalelor sunt extrem de reduse sau chiar inexistente, în special în ce privește uciderea.
  • Există vreo legătură între răspândirea bolilor și exportul de animale vii?

Transportul pe distanțe lungi nu doar cresc oportunitățile ca animalele să vină în contact cu boli dar de asemenea le face mai susceptibile la infecție pentru că li se scade imunitatea din cauza stresului.

Stresul datorat transportului prelungit al animalelor vii poate de asemenea să determine apariția unei varietăți de boli diareice și respiratorii cauzate de microorganisme endogene care în mod normal nu duc la aceste boli. Mai pe scurt, patogenii în stare latentă pot deveni activi în cazul transportului animalelor pe distanțe lungi.

  • Cum a afectat COVID-19 bunăstarea animalelor în transporturile pe distanțe lungi?

Răspândirea COVID-19 a cauzat probleme de bunăstare a animalelor din cauza amânărilor și a controalelor și restricțiilor la granițele dintre state.

A existat de asemenea un risc și pentru oameni. Șoferii, cei care se ocupau de animale, veterinarii, alți angajați și familiile lor au fost supuși riscului infecției.

  • Câte animale sunt transportate de vii în fiecare an?

Milioane, iar unele rapoarte indică miliarde. Mai multe informații găsiți în graficele din acest link.

 

Sursa: Compassion in World Farming

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *