Inițiativa #RomâniaFărăCuști adună mii de semnături de la românii preocupați de bunăstarea animalelor. Campania demarată la începutul lunii noiembrie a mobilizat oamenii pe rețelele de socializare, care cer companiilor din România să oprească aprovizionarea și folosirea ouălor care provin de la găini ținute în cuști și care sunt marcate cu cifra 3.
(27 noiembrie 2019)
Asociația F.R.E.E., dedicată drepturilor animalelor, mobilizează românii să vină în ajutorul găinilor chinuite în cuști.
Campania care a demarat cu imagini cu păsări ținute în cuști, în stațiile de metrou din București, continuă să adune semnături, să informeze oamenii atât în mediul online, cât și fizic, în fața magazinelor care nu au publicat niciun angajament cu privire la acest subiect.
Printre retailerii care s-au angajat să nu mai folosească ouă cu cifra 3 până în 2025 sau mai devreme, se numără Lidl, Penny, Cora, Kaufland, Selgros, Mega Image și Carrefour. Pe lista celor care ignoră acest subiect se află Metro și Profi, două companii care nu au răspuns solicitărilor asociației F.R.E.E. (Freedom and Respect for Every Earthling) de a stabili un dialog.
Majoritatea clienților celor două companii au fost foarte surprinși când au aflat ce fel de cruzimi susțin firmele când comercializează ouă cu cifra 3.
„Ne dorim ca aceste cruzimi să înceteze; oamenii sunt din ce în ce mai preocupați de proveniența hranei lor și nu își doresc ca animalele să sufere pentru alimentele pe care le procură.” (Alina Puiu, reprezentant F.R.E.E.)
Numărul celor care semnează petiția pe OuaOtravite.ro crește cu fiecare zi, mai ales că acest subiect a ajuns și în atenția persoanelor publice.
Paula Seling s-a alăturat acestei campanii cu un clip prin care explică de ce nu susține aceste practici și, prin urmare, comercializarea ouălor marcate cu cifra 3.
„Vreau să știți că ouăle care au codul 3 provin de la niște păsări care sunt ținute în baterii. Nu au loc unde să se miște și sunt exploatate foarte grav. Penajul lor este distrus, modul în care sunt hrănite este defectuos. Toate acestea se reflectă asupra sănătății voastre.” (Paula Seling)
Ca membră a alianței Open Wing, care a obținut angajamente cage-free în toată lumea de-a lungul anilor, asociația F.R.E.E. va continua demersurile pentru oprirea abuzului la care sunt supuse găinilor ouătoare. Scopul acestei campanii de lungă durată este de a crește gradul de conștientizare al consumatorilor, cu privire la abuzurile din fermele cu baterii. Companiile din România sunt astfel responsabilizate să își adapteze politicile interne la noul standard de bunăstare răspândit pe glob.
Asociația F.R.E.E. îndeamnă consumatorii preocupați de sursa hranei lor să intre pe OuaOtravite.ro să semneze petiția prin care se solicită companiilor precum Profi să oprească aprovizionarea cu ouă marcate cu cifra 3, de la găini chinuite în cuști.